Швидкісне читання. Таблиця Шульте
//https://cepia.ru/speedreading/schulte//
Хмарні технології
Діаманта
Правила написання діаманти
1 рядок - іменник, який розкриває про що йдеться;
2 рядок – два прикметники, що характеризують головну думку;
3 рядок – три дієприкметники, що характеризують дії, пов’язані з темою;
4 рядок – чотири іменники, що виражають асоціації до теми;
5 рядок – три дієприкметники, що характеризують зворотні (дзеркальні дії);
6 рядок – два прикметники, що з протилежного боку характеризують тему;
7 рядок – один іменник, що є антитезою до теми.
КУБУВАННЯ
Алгоритм складання:
1. Опишіть це ...
2. Засоціюйте це ...
3. Порівняйте це ...
4. Проаналізуйте це ...
5. Знайдіть аргументи «за» і «проти».
6. Застосуйте це...
Приклад кубування
Козаки
1. Козаки – воїни, які понад 300 років були охоронцями нашої землі.
2. Козаки – музика литаврів, гамір, сміх, галас, дотепні вислови, вершники на
конях, бій, блиск шабель, музика бою, свист куль, перемога, високі кургани,
насипані шапками.
конях, бій, блиск шабель, музика бою, свист куль, перемога, високі кургани,
насипані шапками.
3. Неначе лавина в горах, яку ніщо не здатне спинити.
(Неначе героїчна пісня, недоспівана, яку судилося проспівувати нам: вічна загадка таємниці героя-воїна).
4. З пісні; степу; дотепного гумору; іскристого сміху; віри в Бога; любові до Батьківщини; з клятви, даної другу; з пам'яті нащадків; з віри в перемогу; з відданості Україні.
5. «За» «Проти»
Найсміливіші захисники Жорстокість, яка викликана
України, яких не забудуть тією епохою.
нащадки.
6. Вивчити історію, наблизитися до розгадки національного духу народу.
ДАЙМОНД
Даймонд – творча робота, семирядковий вірш.
Алгоритм складання:
Перший та останній рядки – іменники-антоніми.
Другий рядок – 2 прикметника чи дієприкметника, що відносяться до першого іменника.
Третій рядок – 3 дієслова, що відносяться також до першого іменника.
Четвертий рядок – два протилежних за змістом непоширених речення, в якості підметів виступають іменники з першого та останнього рядків.
П'ятий та шостий рядки – дзеркально повторюють 2-ий та 3-ій, тільки відносяться вже до останнього іменника.
Приклад даймонда
День
Ясний, світлий
Тішить, хвилює, бадьорить.
День світлий. Ніч темна.
Тужить, спустошує, заколисує
Похмура, темна
Ніч.
СЕНКАН
Алгоритм створення синкану – невеличкого твору
-характеристики героя літературного твору або явища
1-й рядок – ім’я героя;
2-й – визначальні слова, що характеризують героя;
3-й – стан героя, його дії;
4-й – фраза (слово), що свідчать про авторське ставлення до героя;
5-й – оціночний контекстуальний синонім до першого рядка.
1. Мова
2. Рідна, барвінкова.
3. Переливається, єднає, дзвенить.
4. Вона – єдина й найцінніша.
5. Доля.
2. Рідна, барвінкова.
3. Переливається, єднає, дзвенить.
4. Вона – єдина й найцінніша.
5. Доля.
1. Життя.
2. Різнобарвне і багатоголосе.
3. Кличе, вчить, надихає.
4. Радісна мить перебування на Землі.
5. Любов.
2. Різнобарвне і багатоголосе.
3. Кличе, вчить, надихає.
4. Радісна мить перебування на Землі.
5. Любов.
ЛІНГВІСТИЧНИЙ ДВОБІЙ
Робота в парах
Учень сам вибирає суперника зі словами:
"Я викликаю на двобій…" і ставить запитання.
- Яка частина мови називається іменником?
– Які морфологічні ознаки властиві іменникові?
– Назвіть відмінки і запитання, на які вони відповідають.
– Які іменники є власними назвами, а які – загальними? Наведіть приклади.
– Яку синтаксичну роль виконує іменник?
Скрайбінг
Скрайбінг (від англ. scribe — «розмічати») — нова техніка презентації, винайдена британським художником Ендрю Парком для британської організації наукових знань. Доповідь спікера супроводжується ілюстраціями «на льоту» малюнків фломастером на білій дошці. Таким чином, слухачі чують і бачать одночасно приблизно одне й те ж саме, що полегшує сприйняття інформації.
Сервіси для створення скрайбінгу:
- GoAnimate — дозволяє перетворити презентацію на мультиплікаційний фільм. Кожен елемент має стандартні налаштування (колір, розмір) та індивідуальні (настрій персонажа, декомпозиція фону). Сервер пропонує велику колекцію дій з персонажами, у разі виникнення проблем можна користуватися підказками.
- PowToon — вся анімація створюється від слайда до слайда. Робоча область має кнопки управління, часову шкалу, вікно попереднього перегляду, список слайдів і перемикач вибору елементів.
- Wideo — дозволяє додавати в презентацію зображення, персонажі, текст та музику.
- Moovly — один із найпростіших інструментів для виготовлення анімованих презентацій, багато елементів промальовується за допомогою ручки. Цей сервер дає можливість безкоштовно створювати необмежену кількість презентацій тривалістю близько 10 хв.
- VideoScribe — створений із принципом — від частинного до цілого. По завершенню роботи ви отримаєте не інтерактивну презентацію, а відео.
Метод "кроссенс" на уроках української літератури
Посередній учитель розповідає,
Хороший учитель пояснює,
Кращий учитель демонструє,
Великий учитель надихає
Хороший учитель пояснює,
Кращий учитель демонструє,
Великий учитель надихає
Уіл`ям Артур Уорд
Мабуть, немає серед нас учителя, який би не прагнув стати великим учителем, тобто таким, який розвиває в учнів уміння самостійно вчитися, критично мислити, розвивати здатність до самопізнання і самореалізації особистості у різних видах творчої діяльності.
Сьогодні педагогічна наука пропонує нам безліч методик і технологій навчання, в тому числі й інтерактивне, яке вже кілька років ми активно використовуємо у своїй роботі. До інтерактивного навчання не можна ставитися як до універсального засобу викладання. Але я переконана, саме інтерактивні технології навчання викликають інтерес до пізнавального процесу, розвивають творчий потенціал особистості, розумову та емоційні сфери.
Давайте пригадаємо відомі нам інтерактивні методи.
1. Цей метод вчить працювати "у команді" для опрацювання значної кількості інформації за короткий проміжок часу. "Ажурна пилка".
2. Популярний метод висування творчих ідей у процесі розв'язування проблеми, стимулюють творче мислення. «Мозковий штурм»
3. Метод використовується у випадках, коли виникають суперечливі питання і вам потрібно зайняти й аргументувати чітко визначену позицію з суспільної проблеми, що обговорюється. Метод має таку структуру та етапи: позиція, обґрунтування, приклад, висновки. «ПРЕС»
4. Цей метод корисний на початку роботи з дискусійними питаннями та проблемами, який дозволяє висловити свою точку зору на певну проблему.«Займи позицію»
5. Метод дає можливість учням взятии участь у передачі своїх знань однокласникам. «Навчаючи - учусь»
6. Метод надає можливість кожному сказати щось швидко, по черзі, відповідаючи на запитання або висловлюючи свою думку чи позицію. «Мікрофон»
7. Метод передбачає самостійність учнів у постановці проблеми, розробці детального плану її дослідження та визначення кінцевого продукту, який можна побачити, осмислити, застосувати у практичній діяльності. «Проект»
8. Метод є різновидом роботи в малих групах. Ця форма роботи дозволяє учням набути навичок співробітництва, оволодіти вміннями висловлюватися та активно слухати. «Робота в парах»
Великий простір для образів розкривається на ниві літератури, де кожне з сотень понять просить і навіть вимагає картинки, хоча б намальованї уявою. У той же час важливо підкреслити, що робота з образами повинна виходити на високий творчий рівень, дозволяючи трактувати й інтерпретувати наявний матеріал зі своєї точки зору, залишаючи простір для індивідуальності. У цьому сенсі хорошим засобом для творчості, яке можна зробити частиною систематичної роботи з предмета, є кроссенс.
Слово "кроссенс" означає "перетин смислів" і придумано авторами за аналогією зі словом "кросворд", яке в перекладі з англійської означає "перетин слів". Ця унікальна ідея належить письменникові, педагогу і математику Сергію Федину і доктору технічних наук, художнику і філософу Володимиру Бусленко. Що значить перетин смислів? Давайте розглянемо на спрощеному варіанті невеликого ланцюжка асоціацій: кроссенс «Батьківщина»
ЯК ПРАЦЮЄ?
Кроссенс представляє з себе асоціативний ланцюжок, стандартне поле з дев'яти квадратиків . Дев'ять зображень розставлені в ньому таким чином, що кожна картинка має зв'язок з попередньою і наступною, а центральна об'єднує за змістом відразу декілька. Зв'язки можуть бути як поверхневими, так і глибинними, але в будь-якому випадку це вправа для розвитку логічного і творчого мислення.
Підкоряючись нормам читання, потрібно читати зверху вниз і зліва направо. Хоча можна почати з будь-якої зрозумілої картинки.
«Батьківщина» Тлумачення
1. Пам'ятник Б.Хмельницькому – Київ, столиця;
2. Шоломов воїнів-русичів – Київська Русь;
3. Кочівники - воїни - печеніги – вороги;
4. Україна – народ – єдність кордонів;
5. Символіка України;
6. Козак Мамай – символ козацтва, звитяги, боротьби;
7. Рука, пальці, прапор України - єдність, цілісність;
8. Воїни – АТО – боротьба за єдність України;
9. Майдан, вогонь – революція Гідності.
1. Пам'ятник Б.Хмельницькому – Київ, столиця;
2. Шоломов воїнів-русичів – Київська Русь;
3. Кочівники - воїни - печеніги – вороги;
4. Україна – народ – єдність кордонів;
5. Символіка України;
6. Козак Мамай – символ козацтва, звитяги, боротьби;
7. Рука, пальці, прапор України - єдність, цілісність;
8. Воїни – АТО – боротьба за єдність України;
9. Майдан, вогонь – революція Гідності.
«Франко» Тлумачення
1. Молот, ковадло – кузня – батько – перша школа;
2. Клас – аудиторія – викладач, писав про школу;
3. Дитина – сміх – дитяча тематика, можливий варіант – «Бористав сміється»;
4. Листя – збірка «Зів'яле листя»;
5. І.Я.Франко;
6. Картина «Сікстинська мадонна» - сонет «Сікстинська мадонна»;
7. Скеля – вірш «Каменярі»;
8. Птах, беркут – повість «Захар Беркут»;
9. Хмари – воля , Бог, релігійна тема .
1. Молот, ковадло – кузня – батько – перша школа;
2. Клас – аудиторія – викладач, писав про школу;
3. Дитина – сміх – дитяча тематика, можливий варіант – «Бористав сміється»;
4. Листя – збірка «Зів'яле листя»;
5. І.Я.Франко;
6. Картина «Сікстинська мадонна» - сонет «Сікстинська мадонна»;
7. Скеля – вірш «Каменярі»;
8. Птах, беркут – повість «Захар Беркут»;
9. Хмари – воля , Бог, релігійна тема .
«Шевченко» Тлумачення
1. Молот, ковадло – кузня – батько – перша школа;
2. Клас – аудиторія – викладач, писав про школу;
3. Дитина – сміх – дитяча тематика, можливий варіант – «Бористав сміється»;
4. Листя – збірка «Зів'яле листя»;
5. І.Я.Франко;
6. Картина «Сікстинська мадонна» - сонет «Сікстинська мадонна»;
7. Скеля – вірш «Каменярі»;
8. Птах, беркут – повість «Захар Беркут»;
9. Хмари – воля , Бог, релігійна тема .
2. Клас – аудиторія – викладач, писав про школу;
3. Дитина – сміх – дитяча тематика, можливий варіант – «Бористав сміється»;
4. Листя – збірка «Зів'яле листя»;
5. І.Я.Франко;
6. Картина «Сікстинська мадонна» - сонет «Сікстинська мадонна»;
7. Скеля – вірш «Каменярі»;
8. Птах, беркут – повість «Захар Беркут»;
9. Хмари – воля , Бог, релігійна тема .
Проблема, з якою часто стикаються автори кроссенсів, - це трактування зображень, які можуть бути не дуже зрозумілі або надто загадкові. У такому випадку дається коротка текстова підказка - хто або що зображено на кожній картинці, а завдання - знайти зв'язки між сусідніми зображеннями або дати назву кроссенсу, відшукавши єдину нитку асоціацій.
Підсумок
Метод навчання кроссенс має наочний, еврестичний характер. Сприяє процесу індивідуально-особистісної життєтворчості учнів, формує особистісні якості учня такі як гуманність, інелегентність, соціальна активність, громадянська відповідальність, правдивість, порядність, працьвитість тощо. Використання методу "Кроссенс" проявляє себе як метод формування соціальної компетентності у структурі уроку тому що багато в чому змінює мислення і мову учнів, надаючи і тому, й іншому інтегрований, системний характер.
При створенні кроссенса можна скористатися таким алгоритмом:
1. Визначити тематику(загальну ідею).
2. Вибрати 8-9 елементів (образів), що мають відношення до теми.
3. Найти зв'язок між елементами.
4. Визначити послідовність елементів.
5. Сконцентрувати значення в одному елементі (центральний квадрат).
6. Виділити особливості кожного елемента навколо центрального квадрата.
7. Підібрати картинки, що ілюструють вибрані елементи (образи).
8. Замінити вибрані прямі елементи (образи) і асоціації непрямими, символічними картинками.
9. Побудова асоціативного зв’язку між образами елементів.
Для полегшення створення кроссенса зручно спочатку кожен квадрат заповнити словом (словосполученням) із вибраної теми, а потім замінити його асоціативною картинкою.
1. Визначити тематику(загальну ідею).
2. Вибрати 8-9 елементів (образів), що мають відношення до теми.
3. Найти зв'язок між елементами.
4. Визначити послідовність елементів.
5. Сконцентрувати значення в одному елементі (центральний квадрат).
6. Виділити особливості кожного елемента навколо центрального квадрата.
7. Підібрати картинки, що ілюструють вибрані елементи (образи).
8. Замінити вибрані прямі елементи (образи) і асоціації непрямими, символічними картинками.
9. Побудова асоціативного зв’язку між образами елементів.
Для полегшення створення кроссенса зручно спочатку кожен квадрат заповнити словом (словосполученням) із вибраної теми, а потім замінити його асоціативною картинкою.
https://coggle.it/
Немає коментарів:
Дописати коментар