суботу, 30 червня 2018 р.

СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ НА ЛІТО. 9 КЛАС


Влітку ти можеш не лише гарно відпочити, а й підготуватися до наступного навчального року – прочитати безліч цікавих книжок, рекомендованих Міністерством освіти й науки України до вивчення під час уроків літератури.
Тому ми пропонуємо тобі список літератури для обов’язкового читання. У нього ми не вносили невеличкі віршовані чи прозові твори.
Гарного відпочинку та цікавого читання!
Список з української літератури для 9 класу
  1. Біблія. Легенди: про Вавилонську вежу, про Мойсея. Притча про блудного сина. Притча про сіяча
  2. «Слово о полку Ігоревім»
  3. Іван Котляревський. «Енеїда», «Наталка Полтавка»
  4. Григорій Квітка-Основ’яненко. «Маруся»
  5. Микола Гоголь. «Тарас Бульба»
  6. Пантелеймон Куліш. «Чорна рада»
  7. Марко Вовчок. «Інститутка»

СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ НА ЛІТО. 8 КЛАС


Влітку ти можеш не лише гарно відпочити, а й підготуватися до наступного навчального року – прочитати безліч цікавих книжок, рекомендованих Міністерством освіти й науки України до вивчення під час уроків літератури.
Тому ми пропонуємо тобі список літератури для обов’язкового читання. У нього ми не вносили невеличкі віршовані чи прозові твори. 
Гарного відпочинку та цікавого читання!
Список з української літератури для 8 класу
  1. Українські народні думи. «Маруся Богуславка»
  2. Леся Українка. «Давня казка»
  3. Іван Карпенко-Карий. «Сто тисяч»
  4. Михайло Коцюбинський. «Дорогою ціною»
  5. Олександр Довженко. «Ніч перед боєм»
  6. Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути»
  7. Володимир Дрозд. «Білий кінь Шептало»
  8. Юрій Винничук. «Місце для дракона»
  9. Валентин Чемерис. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання»

СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ НА ЛІТО. 7 КЛАС


Влітку ти можеш не лише гарно відпочити, а й підготуватися до наступного навчального року – прочитати безліч цікавих книжок, рекомендованих Міністерством освіти й науки України до вивчення під час уроків літератури.
Тому ми пропонуємо тобі список літератури для обов’язкового читання. У нього ми не вносили невеличкі віршовані чи прозові твори. 
Гарного відпочинку та цікавого читання!
Список літератури з української літератури для 7 класу
  1. Іван Франко. «Захар Беркут»
  2. Андрій Чайковський. «За сестрою»
  3. Михайло Стельмах. «Гуси-лебеді летять»
  4. Григір Тютюнник. «Климко»
  5. Олекса Стороженко. «Скарб»
  6. Богдан Лепкий. «Мишка»
  7. Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських»
  8. Любов Пономаренко. «Гер переможений»
  9. Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили»

СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ НА ЛІТО. 6 КЛАС


Влітку ти можеш не лише гарно відпочити, а й підготуватися до наступного навчального року – прочитати безліч цікавих книжок, рекомендованих Міністерством освіти й науки України до вивчення під час уроків літератури.
Тому ми пропонуємо тобі список літератури для обов’язкового читання. У нього ми не вносили невеличкі віршовані чи прозові твори. 
Гарного відпочинку та цікавого читання!
Список літератури із української літератури для 6 класу
  1. Микола Вороний. «Євшан-зілля»
  2. Володимир Винниченко. «Федько-халамидник»
  3. Володимир Рутківський. «Джури козака Швайки»
  4. Емма Андієвська. «Казка про яян», «Говорюща риба»
  5. Всеволод Нестайко. «Тореадори з Васюківки»
  6. Ярослав Стельмах. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера»
  7. Леся Воронина. «Таємне товариство боягузів, або засіб від переляку № 9»

Література на літо 5 клас

Влітку ти можеш не лише гарно відпочити, а й підготуватися до наступного навчального року – прочитати безліч цікавих книжок, рекомендованих Міністерством освіти й науки України до вивчення під час уроків літератури.
Тому ми пропонуємо тобі список літератури для обов’язкового читання. У нього ми не вносили невеличкі віршовані чи прозові твори. 
Гарного відпочинку та цікавого читання!
Список літератури з української літератури для 5 класу
  1. Міфи і легенди українців: «Про зоряний Віз», «Чому пес живе коло людини?», «Берегиня» (за С. Плачинди), «Дажбог», «Неопалима купина» (за Є. Шморгуном), «Як виникли Карпати», «Чому в морі є перли і мушлі»
  2. Народні перекази: «Прийом у запорожців»
  3. Народні казки: «Про правду і кривду», «Мудра дівчина», «Ох», «Летючий корабель»
  4. Іван Франко. «Фарбований Лис»
  5. Василь Королів-Старий. «Хуха-Моховинка»
  6. Василь Симоненко. «Цар Плаксій та Лоскотон»
  7. Галина Малик. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»
  8. Літописні оповіді: «Три брати – Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь», «Святослав укладає мир з греками і повертається до Києва. Смерть Святослава», «Володимир вибирає віру», «Розгром Ярославом печенігів. Початок великого будівництва в Києві. Похвала книгам» (на основі «Повісті минулих літ» у переказі В.Близнеця)
  9. Олександр Олесь. «Заспів», «Україна в старовину», «Похід на царгород», «Ярослав Мудрий» (із кн. «Княжа Україна»), «Микита Кожум’яка»
  10. З. Мензатюк. «Таємниця козацької шаблі»
  11. Степан Васильченко. «В бур’янах»
  12. Євген Гуцало. «Лось»
  13. Григір Тютюнник. «Дивак»
  14. Микола Вінграновський. «Сіроманець»

Правила безпеки


Антисуржик )


До уваги вступників

25 червня почали працювати гаряча телефонна лінія МОН та приймальня громадян щодо вступної кампанії 2018
З понеділка, 25 червня 2018 року, в МОН відкрито гарячу лінію та приймальню громадян щодо вступної кампанії 2018. Вони працюватимуть до 17 серпня включно. Про це розповіла Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич під час прес-конференції «Вступ-2018», що відбулася сьогодні, 25 червня, в МОН.
Докладніше: https://bit.ly/2yF4u9T

вівторок, 26 червня 2018 р.

Троє вчителів — про вдалі та невдалі завдання ЗНО з української мови і літератури

ІГРИ

Три гри-п’ятихвилинки для середньої школи
Автор тексту: Марта Приріз
Як всього за кілька хвилин повернути учням бадьорість, поліпшити настрій та налаштувати на групову роботу? Так, це реально. Ігри-п’ятихвилинки для підлітків не так легко підібрати, як для малечі, адже завдання мають бути не просто веселими, а й креативними. А ще такими, що непомітно продіагностують стосунки в колективі тінейджерів.


«Міняються місцями всі, хто…»
Проведення: найзручніше влаштувати цю гру на початку або в кінці уроку, оскільки для гри слід сформувати зі стільців коло. Стільців має бути на один менше, ніж школярів. Усі сідають, а одна дитина стає в центрі кола. Її завдання — сказати: «Міняються місцями ті, хто…» і додати свій варіант. Приклад: «Міняються місцями ті, хто любить танцювати».
Діти схоплюються зі стільців та пересідають на вільне місце. Хто не встиг, стає в середину кола та продовжує гру, пропонуючи свій варіант.

Пропоновані варіанти «Міняються місцями всі, хто…»:
— дивляться серіали;
— обожнюють літо;
— чекають на канікули;
— носять окуляри;
— мають на собі джинси;
— люблять читати книги;
— мають сестру або брата;
— народилися взимку;
— мають домашнього улюбленця;
— бачили фільми про Гаррі Поттера.

Ефект: гра допомагає дітям активуватися завдяки руховим елементам та сприяє інтеграції, оскільки школярі дізнаються щось нове один про одного. Вона є досить діагностичною та «сигнальною». У ході гри вчитель помічає тих, хто не бере активної участі чи не змінює своє місце в колі жодного разу. Це може бути підставою для подальшого спостереження, наскільки дитині комфортно серед однокласників.
«Найдовша лінія»
Проведення: об`єднайте дітей у групи по 5-6 осіб. Протягом трьох хвилин вони мають викласти найдовшу лінію з певних матеріалів. Наприклад, усі групи використовують для виконання завдання тільки лего, зошити, олівці або рюкзаки.
Учні можуть запропонувати, із чого вони хочуть створювати лінії. Так ви надаєте можливість для виявлення спонтанності та креативності.
Ефект: гра розвиває творчі здібності та дає школярам змогу об`єднуватися для виконання спільного завдання. Це, у свою чергу, формує відчуття команди. Завдяки грі вчителю вдається виокремити несподіваних ситуативних лідерів, які в умовах обмеженого часу визначають ролі для інших чи беруть ініціативу в свої руки.
«Чарівний предмет»
Проведення: візьміть предмет, який вміщається в руці. Це може бути книга, ручка, чашка, м`ячик чи щось інше, що здається вам підходящим для гри. Вчитель тримає в руках предмет і називає одну ідею того, як його можна використовувати. Варіанти можуть бути реальними або зовсім фантастичними: «Ручкою можна писати домашні завдання», «Ручкою можна написати побажання, і воно здійсниться».
Після цього предмет передається комусь із класу. Дитина каже, як ще використовують обраний предмет, та передає наступному гравцю. Найкраще — грати на швидкість, обмеживши час до 4-5 хвилин. За кмітливості та швидкої реакції в учнів гра може так стрімко розвиватися, що предмет обійде всіх дітей із класу двічі або й тричі.
Варіацією гри є написання школярами варіантів на дошці. Наприклад, як можна використовувати цеглину? Порваний портфель? Списаний зошит? Золоту рибку? Мобільний телефон? Така варіація займе щонайменше 10 хвилин.
Ефект: слухаючи інших та відстоюючи свої ідеї, діти вчаться аналізувати та шукати нові можливості. Гра є інструментом для згуртування класу та добре вписується в середину уроку. Коли увага учнів починає розсіюватися, така коротка активність допомагає перепочити та ввімкнути уяву.

Обласний конкурс "Авторська збірка поезій школяра"

  Війна,на жаль, продовжується.Але наші діти на своєму фронті доводять свою любов і підтримку нашим ЗСУ.Наші перемоги -це вдячність вам.Все ...